En dag i Appzyts liv (Helt ledig)

En dag i Appzyts liv börjar nästan alltid med en kopp svart kaffe. I mina trogna jeans och en av många band t-shirts ska jag placera mig framför min arbetsplats och göra mig redo för dagen. Den första förberedelsen är knäckningen av mina tio fingrar lagom som datorns första damsugningsliknande ljud drar igång den heliga rutinen.
Vid tiden jag väljer mitt användarkonto för min Windows maskin är mina ögon fortfarande ganska nyvakna och straxt där efter kvittrar windows välkomnsljud till och jag blir hälsad god morgon av min bakgrundsbild. Oavsett vad det är för bakgrundsbild jag har är det alltid något som får mig att le.

Detta är min nuvarande bakgrundsbild. Tecknad av Sanson

Kännslan av solljus som halvt bländar en är något jag aldrig kommer sluta uppskatta och om vädret tillåter öppnar jag ofta mitt fönster för att återuppliva den döda luften. Nästa steg är musiken. På sista tiden har jag påbörjat dagen med Dropkick Murphys, den härliga blandningen av punk och irlänsk musik har alltid en tendens att få mig pigg och glad relativt snabbt.
Nu är det en hel del webbaserade saker som måste avklaras. Det första steget är DN.se. Har något som faktiskt är värt att läsa hänt gör jag det, ofta bara skummning som sker. Men har något från vetenskapens sida hänt är jag ofta väldigt intresserade och läser noggrant hela texten. Det är så här jag håller mig underättad på vad som händer i världen.
Nu är det min mail som måste rensas och läsas. Ofta är det runt 5-15 nya meddelanden som anlänt under natten. Även om jag inte alltid lyckas svara på alla läser jag vart enda ett och är det något som måste göras skriver jag ned det i mitt anteckningsblock som ligger brevid musmattan. Ibland får man ett mail av Khnum och då blir man genast kvick och sliter upp mailet som om det skulle vara julafton. För de som inte vet är Khnum min "kollega" i Appz Management och ansvarig för designavdelningen.
Jag kollar även runt på diverse forum för att kolla om något intressant skett och framförallt något som jag är inblandad i.
Nu smyger jag mig ofta in i Hundparadiset och som alltid står Appzyt redo i hundlistan. Med sin röda hatt sveper han ofta runt några varv runt Gormea sedan, av total utmattning krashar han i templet i någon sofa och där stannar han ofta ett bra tag.

-Men farbror Appz! Vad gör du då? Du står ju bara där!!

Jag må vara tråkig men så tråkig är jag inte så att jag bara sitter där och glor in i skärmen. Tro det eller ej varje dag är värdefull för mig för att hinna klart med de uppdateringar som planeras. Är jag helt ledig är det ofta det jag sitter med majoriteten av dagen.
Mestadels sitter jag med världsskaparen för att utveckla världen. Allt ni ser när ni spelar skapas här i. Allt från mattor till gigantiska slott byggs med omsorg i detta program.
Världsskaparen

Detta är såklart jätteroligt men ibland står det stilla när man inte har insperation och det är då google kan hjälpa till. Älskar att kolla på arkitektur från de tidiga åldrarna så som borgar och grottor. Ibland när jag sitter och skapar kommer ibland även någon film jag såg på för en stund sedan upp i mitt huvud och någonting man såg där blir helt plötsligt jätterelevant att göra. För de av er som vågat er genom Asylum kan jag avslöja att min insperation till det kommer från spelen F.E.A.R och F.E.A.R 2.
Om jag inte sitter och utvecklar världen sitter jag ofta med nosen intryckt i en väldig massa kod i en svart notepad om jag inte arbetar med själva källorna till spelet, då är det ett annat program som kan hantera och kompilera C++.
Notepad++
Microsoft Visual C++ 2010 express

Det är detta jag sysslar med till mesta delen av dagen om jag är helt ledig och jag får lägga min tid som jag vill. Varje beslut vi fattar tas alltid med stor eftertanka. Vårt mål är alltid att hålla er användare nöjda och för att åstakomma detta brukar jag ofta fråga mig själv; vad skulle jag tycka vara roligt?
Ibland blir det lite väl mycket Appzyt i spelet. Men jag absorberar även upp väldigt mycket av det ni säger till mig. Oavsett om det är på forumet, till mig personligen eller via e-post tar jag varje förslag på allvar och försöker se hur pass mycket jobb detta skulle krävas, hur svårt det skulle vara och om ens möjligt eller passande in i Hundparadiset.
Är det läge kollar jag också igenom våra samt betalar våra räkningar. Det må vara gratis för er att spela men att driva Hundparadiset är något som alla gång kostat mig över 10 000 svenska kronor. Men för mig går det runt ganska bra. Vissa månader blir det dock väldigt ont om pengar och det är ofta på håret så att vi lyckas överleva till nästa månad.
Det som ser nedan är en funktion jag just nu jobbar med i Hundparadiset. Lämna en kommentar om du kan gissa vad den kommer ha för syfte!
Sen sitter jag inte hela dagarna med Hundparadiset. Jag pluggar, jobbar, äter och har ett allmänt trevligt privatliv. Detta du precis läst skulle utgå från ett scenario där jag är helt ledig och verkligen kan slappna av och göra det jag känner för.
Vi ses i spelet ;)

Kommentarer
Postat av: Joyce

Jag tror nog att det är till några nya ranger, efter man ser "rang" "level" och de olika rangerna, och tex rymdhund, får en att tänka på hundparken, och därför ranger. :) På valp står det "string rang" och det betyder nog starting rang.

2011-05-11 @ 13:00:11
Postat av: Cherry pie

Det är ranger/ranker/något liknande såklart! Hoppas att rangerna införs till sommaren, det blir värt att vänta på :D



Band t-shirts ftw!!

2011-05-11 @ 19:00:09
Postat av: Khnum

Alltid lika intressant att ta del av hundparadisets utveckling mer ingående! :) Wooot ranger! Ranger såklart, som de första redan nämnt. Åh så spännande! 8D

2011-05-13 @ 14:22:54
Postat av: Blue ( Spindelhunden)

Vilket jobb, och allt slit bara för att vi ska ha någonting att göra. Appzyt du är underbar.



MvH: Blue (Spindelhunden)

2011-06-28 @ 15:40:29
URL: http://hundenblue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0