Utveckling av ny klient

Var hälsade mina kära hundar!
Mitt fokus har under de senaste månaderna varit att skapa en ny klient som ska vara menat för Hundparadiset och enbart Hundparadiset. Jag kan med glädje säga att klienten efter många långa nätter börja likna något och fungerar att logga in med. De mest klassiska funktionerna fungerar redan och nedan är en lista av vad ni kan vänta er av klienten.
  • Fungerande in och utloggning
  • Fungerande byte av utseende
  • Fungerade funktion som ska tillåta användaren att rida på köpta djur
  • Fungerande bytes-sysetm
  • Minikarta
  • Vänlista
  • Värdelista
  • Inbyggt ljudsystem med höj och sänk ljud
  • Ljudeffekter såväl som bakgrundsmusik i spelet
  • Inbyggd magibok
  • Dynamisk hälso- och manaförändringar
  • Händelselogg
  • Möjlighet att ändra textstorlek, texthastighet m.m
  • Förbättrat nyckelsystem
  • "Drag n' Drop
  • Visar nedräkning till användning av magier
  • Möjligheten för användare att göra klienten som de själva vill utseendemässigt
  • Möjlighet att redigera ljusstyrka och FPSgräns
och förhoppningsvis mycket mer!
Men notera också att en klient är inget som görs under en natt utan jag kommer behöva skriva på den bra många månader till innan den ens kan vara öppen för betatestning. Men jag tänkte det kunde vara roligt för er att se vad det är jag hållt de senaste månaderna (året?).
Bilder kan synas i normalstorlek här och här!
Det var allt för mig idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0